Deo – Serie Idolos MPB No 20 (1976)

Continental 1.19.405.025

Let’s hope that the premiere of singer Déo will prove a suitable present for today’s International Ladie’s Day to all the ladies travelling through this parallel reality and, of course, to all others passing by.

Déo‘s dicography consists of innumerable 78 rpms covering the period from 1936 to 1956, plus one career album, a 10 inch LP recorded 1956.

A prominent selection of his songs has been compiled by J. L. Ferete, who is signed also as producer and writer of the text inside the inner pages, all included in the package.

The songs are listed as follows:

01. Cantando (João Pacífico)
02. Sinto Lágrimas (Francisco Malfitano / Aloísio Silva Araújo)
03. Mulher De Luxo (Newton Teixeira / Edelyr Gameiro)
04. Até Parece Que Eu Sou da Bahia (Roberto Martins / J. Batista)
05. Pra Machucar Meu Coração (Ary Barroso)
06. Cochichando (Cochicho) (Pixinguinha / João de Barro / Alberto Ribeiro)
07. Terra Seca (Ary Barroso)
08. Eu Nasci no Morro (Ary Barroso)
09. Ela Era Boa (Alberto Ribeiro / Roberto Roberti)
10. Nervos de Aço (Lupicínio Rodrigues)

CANTANDO

Créditos: Pedro & 300discos

ABOUT DÉO by Sidney Ferreira:

Temos aqui, a figura singular do cantor Déo, “O Ditador de Sucessos”. Batizado com o nome de Ferjalla Rizkalla e nascido, na cidade do Rio de Janeiro, no ano de 1914, recebeu o nome artístico de Déo, pelo locutor Celso Guimarães. Nesta coletânea, da série Ídolos da MPB, da Continental, temos a oportunidade de ouvir o samba-chôro “Cantando“, do primeiro disco 78 rpm, lançado em março de 1936 e também, o delicioso samba “Sinto Lágrimas“, gravado no dia 12 de setembro de 1936 (dia da inauguração da Rádio Nacional do Rio de Janeiro)!!!
As datas contidas na contra-capa do LP Continental 1.19-405-025, de 1976, intitulado “Déo“, da série Ídolos da MPB – nº 20, escritas pelo competente pesquisador musical J. L. Ferrete, nem sempre são as de lançamento (como constam) e sim, as de gravações!!!

3 thoughts on “Deo – Serie Idolos MPB No 20 (1976)

  1. Temos aqui, a figura singular do cantor Déo, “O Ditador de Sucessos”. Batizado com o nome de Ferjalla Rizkalla e nascido, na cidade do Rio de Janeiro, no ano de 1914, recebeu o nome artístico de Déo, pelo locutor Celso Guimarães. Nesta coletânea, da série Ídolos da MPB, da Continental, temos a oportunidade de ouvir o samba-chôro “Cantando”, do primeiro disco 78 rpm, lançado em março de 1936 e também, o delicioso samba “Sinto Lágrimas”, gravado no dia 12 de setembro de 1936 (dia da inauguração da Rádio Nacional do Rio de Janeiro)!!!

  2. As datas contidas na contra-capa do LP Continental 1.19-405-025, de 1976, intitulado “Déo”, da série Ídolos da MPB – nº 20, escritas pelo competente pesquisador musical J. L. Ferrete, nem sempre são as de lançamento (como constam) e sim, as de gravações!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s